lunes, 16 de agosto de 2010

La taxa del Fem II

Aquest model l'han preparat a l'Alcúdia, si canvieu les dades del domicili el podeu fer servir també. Aquest és en valencià.

SR. PRESIDENT DEL CONSORCI RIBERA I VALLDIGNA
Carrer Major núm. 43, 46610 GUADASSUAR

En/Na________________________________________, veí/veïna de La Pobla Llarga, amb adreça a efectes de notificacions al carrer ___________________, núm.________, porta___________ del municipi de La Pobla Llarga, amb DNI número _____________________, davant el Consorci Ribera i Valldigna comparesc i EXPOSE:
Que m'ha sigut anunciada per carta una pròxima liquidació corresponent a l'exercici 2010 de la Taxa per “Transferència, Valorització i Eliminació de Residus Urbans”.

Que per mitjà del present escrit, dins del termini establert a l'efecte, interpose RECURS DE REPOSICIÓ contra la referida liquidació i indirectament contra l'Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa que ha aprovat a l’efecte aquest Consorci, sobre la base dels següents

FETS I FONAMENTS:
PRIMER. El Consorci va aprovar L’Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa, essent publicat el text íntegre de la mateixa al Butlletí Oficial de la Província de València el 30 de desembre de 2009. D’aquesta forma el Consorci imposa una taxa, que abans venia liquidant-se a través de l’Ajuntament de La Pobla Llarga, sobre tots els propietaris d’immobles urbans (vivendes o locals) que reben potencialment els serveis citats.
L’import de la referida taxa que ha establert el Consorci s’ha previst sobre la base d’un Estudi económico-financer en el qual han estat previstes com a despeses dels serveis imputats als subjectes passius de la taxa, els següents conceptes i que suposen prop del 15% del total dels mateixos:
- Despeses de caràcter administratiu pel funcionament del Consorci (150.000 €).
- Despeses de Gestió de la recaptació a abonar a la Diputació de València per la gestió i recaptació de la taxa (al voltant de 340.000€).
- Despeses complementàries de la gestió, que es corresponen amb l'estimació del 10% d'impagaments en la recaptació de la pròpia taxa (crèdits incobrables o fallats) dins de l'exercici (al voltant d’1 milió d’euros). El Consorci Ribera i Valldigna implanta un sistema en virtut del qual els contribuents que compleixen l'obligació tributària assumeixen la càrrega econòmica d'aquells que no paguen, enlloc d'extremar la diligència recaptadora per la seua part.
Aquests tres conceptes suposen més del 15% del total que es cobrarà als veïns i, especialment el tercer, correspon a costos totalment aliens als serveis o que s’imputen de forma indeguda.
SEGON. S’ha produït un desproporcionat i injust increment de la taxa que hauran d’abonar les activitats comercials i industrials del poble per eixe mateix concepte, trobant-se amb liquidacions que, atenent a les característiques de cada activitat, van dels 117 € als prop de 3.000 € a l’any.
TERCER. S’han generat situacions especialment injustes, en aplicar la mateixa taxa per vivenda, sense tindre cap relació amb la generació de residus. Aquest fet de no lligar la taxa de fem al residus que realment genera cada ciutadà, va en prejudici de la necessària reducció de residus així com de la separació selectiva dels mateixos.
QUART. S’ha imposat el pagament de la taxa a totes les construccions destinades potencialment a habitatges (estiguen o no efectivament ocupades) sempre que tinguen serveis d’aigua o de llum, incrementant-se d’eixa manera el nombre de subjectes passius de la taxa, fent pagar a persones que no fan ús del servei.
CINQUÈ. Tant l’ordenança que regula la taxa del Consorci del residus com la gestió d’aquest organisme, s’han fet sense cap participació social, ignorant per tant a la societat civil en un tema tan important com el de la gestió de residus, el que ha originat malestar i protestes de sectors importants de les poblacions afectades.
SISÈ. El Consorci Ribera i Valldigna manca de potestat tributària per imposar la Taxa. El Consorci, que no és un Ens local (està constituït pels Ajuntaments de tres comarques, la Diputació de València i la Generalitat Valenciana), no té potestat tributària per imposar cap taxa. La referida potestat no la contempla la legislació vigent en la matèria (Llei Valenciana de Residus de l’any 2000, llei Valenciana de Règim Local i Llei d’Hisendes Locals).
Segons s’estableix a la Constitució Espanyola i en les normes tributàries del nostre Estat, existeix una reserva formal i material de llei per establir tributs, per la qual cosa, el Consorci, en tant que no existeix una norma amb rang per la qual quede habilitat, no té la referida potestat, essent inconstitucional i nul de ple dret qualsevol acord pres en el referit sentit.
Per això, SOL·LICITE al CONSORCI RIBERA I VALLDIGNA que:

PRIMER. Tinga per presentat aquest escrit, l'admeta a tràmit i, atenent a allò exposat, estime el present recurs de reposició i, en conseqüència, anul·le i deixe sense efecte la liquidació de la taxa que ha sigut impugnada, suspenent de forma cautelar el tràmit de recaptació sense necessitat d’aportar garantia.

SEGON. L’elaboració d’un nou estudi, amb la participació de tots els grups polítics, pobles afectats i societat civil, que establisca un sistema just, tant en cost econòmic com en el de subjectes passius de la taxa.
TERCER. La constitució d’un Consell de Participació Social dins del Consorci de Residus amb representació de sindicats, grups ecologistes, associacions de veïns i altres entitats ciutadanes i socials que participe tant en la gestió de residus com en el model de la taxa corresponent.


Signat per:______________________________________________


SR. PRESIDENT DEL CONSORCI RIBERA I VALLDIGNA
Carrer Major núm. 43, 46610 GUADASSUAR

No hay comentarios:

Publicar un comentario