miércoles, 19 de agosto de 2015

Sobre l'auditoria de gestió

Com ja sabreu l'Ajuntament de La Pobla Llarga ha encomanat una auditoria.

La primera cosa que cal dir, es que compartim la necessitat de la revisió de la comptabilitat municipal per tal de tenir una idea més precisa de la situació real en termes econòmics del nostre Ajuntament. Aquesta és una reivindicació que molts partits dels que ens presentàvem a les últimes eleccions havíem manifestat, i que en general és un sentir general dels poblatans i poblatanes que desitgen ficar llum a la situació.

No obstant hem de fer constar que no estem en absolut d'acord a la manera en que s'ha procedit a seleccionar i adjudicar aquesta tasca a una empresa determinada.
Per una qüestió de coherència amb les nostres constants demandes de transparència i igualtat d'oportunitats, volíem que s'aprovaren unes bases per a establir quins eren els objectius que des de la corporació es persegueixen i que hauria d'acomplir la empresa adjudicatària en el seu treball.
La nostra idea haguera estat que es fixaren uns criteris de baremació i s'adjudicaria a la empresa que obtinguera la millor puntuació, entre els quals el criteri econòmic seria un d'ells.
Tot això com a manera de ser conseqüent amb les nostres reivindicacions habituals en els processos d'adjudicació, amb la major transparència possible.   

Lamentablement no ha estat així. L'adjudicació ha estat per decret de l'Alcaldia realitzant-la l'equip de govern a l'empresa que li ha paregut més interessant.

Coneixedor l'equip de govern de les nostres discrepàncies en aquest procediment, ens oferiren la possibilitat de tenir un contacte amb l'empresa finalment adjudicatària per tal d'aclarir qualsevol dubte que tinguérem i el que varem fer va ser traslladar a l'empresa algunes de les qüestions bàsiques que nosaltres enteníem que caldria atendre en l'estudi a realitzar.

Cal mencionar que es tracta d'una auditoria de gestió, que no és exactament una auditoria financera en la que vaja a revisar-se la totalitat dels papers comptables municipals, i que supose que és el que qualsevol persona té en ment en un primer instant. Es tracta d'un encàrrec més econòmic.

Així, ara del que es tracta és que al final del període d'estudi que està realitzant l'empresa, els resultats siguen satisfactoris i s'acompleixquen al menys els objectius, per a tenir una visió el més realista possible de la situació econòmic - financera del nostre Ajuntament. Esperem que així siga.

Nota: Vos adjunte el document amb les consideracions mínimes que comunicarem a l'empresa.    

No hay comentarios:

Publicar un comentario