jueves, 7 de abril de 2022

La factura de l'aigua i el seu cobrament retroactiu

 No deixa d'impactar-me les continues sorpreses respecte a com ens cobren "cosetes" sense enterar-se ningú, i com no, altra vegada la factura de l'aigua al punt de mira.

Com sabeu EUPV no te representació institucional a l'Ajuntament, lamentablement no tenim regidor, ni regidora, així que més que respostes el que vos puc deixar són preguntes. Deixe qüestions damunt la taula i a vore si els partits amb representació que estan a l'oposició demostren que realment controlen la gestió del govern, que per a això es suposa que estan. Altra opció seria que el govern donara explicacions, però no ho farà si no li les exigeixen (i si les exigeixen pot ser tampoc).

Als últims 4 rebuts de l'aigua (en concret des del 2on trimestre del 2021 fins al primer del 2022), apareix un misteriòs concepte anomenat REGULARIZACIÓN TARIFA AIGUA POTABLE en el que ens apliquen a TOTS els veïns i veïnes 64 cèntims + iva. Però ... per què? Que és aquest concepte que no apareix a cap diari oficial on es publiquen les tarifes vigents? A mi em venen al cap velles pràctiques de l'època de majoria absoluta del PP.

Així que em pose en contacte amb l'empresa concessionària per a saber a que respon aquest concepte, i molt amablement em donen una primera resposta: "es per l’actualització del IPC que no es va fer des de l’ any 2018 fins el 2020", i afegeix que "el secretari de l'Ajuntament no ho veia clar", la qual cosa es podria traduir en que l'empresa volia pujar el preu però el secretari no ho veia legal.

Posteriorment, es veu que com que el secretari o secretaria va canviar, l'empresa va tornar a demanar aquesta pujada, i aquesta vegada ho han acceptat. Així que per recuperar aquesta teòrica pujada no feta, ens han aplicat a tots aquest concepte, en una espècie de pujada retroactiva.

Jo no se vosaltres, però a mi m'han saltat totes les alarmes. AIXÒ NO POT SER LEGAL !!!!

I em faig moltes preguntes, que sols puc deixar en l'aire i que com he dit al principi crec que correspon a uns aclarir i a altres reclamar.

Deixe alguns dels interrogants als que només faig que donar-li voltes.

On s'ha aprovat aplicar aquest concepte que no està publicat a cap lloc? 

No correspon a cap quota, ni cap tarifa regulada. Per tant, per què apliquen eixe import a totes les factures del poble? D'on es trauen eixe import?

I a tots els apliquen el mateix import, en totes les factures? Si és una pujada del preu de l'aigua, no aplicada en anys anteriors i que apliquen ara, deuria ser un import diferent per a cada usuari depenent del seu consum, o no??

I la pregunta més important ... de veritat, això és legal, ho sap el nostre govern i ho han aprovat amb algun informe que avale la legalitat? Per què vull pensar que si ho saben, ho hauran demanat.

Jo, que tinc una imaginació curta, tinc la meua hipòtesi sobre el que crec que ha fet l'empresa. Teniu vosaltres la vostra? Si em conteu la vostra, un altre dia vos conte la meua hipòtesi. Igual coincidim.

  



2 comentarios: