miércoles, 14 de julio de 2010

L'Alarma de L'Escoleta d'Estiu

Que ha passat? Cronològicament diré que:

1.- En primer lloc, ens enterem d'una certa problemàtica i inquietud existent entre els pares que porten als seus xiquets a l'Escoleta d'Estiu.
2.- Extraoficialment intentem recabar informació i pareix ser que aquest any l'Escoleta d'Estiu esta dirigida per un parell de monitors becaris, junt a un grup de voluntaris que fan pràctiques per a que els serveixca de cara a obtenir el curs de monitor.Junt a aquest voluntaris hi ha altre grup d'un programa d'integració en la que participen alguns joves amb dificultats en els estudis i
no se quines particularitats més hi haurà.

3.- Es produeix algun incident (o vàris) que per a no entrar en detalls diré que representaven alguna mala conducta de cara als menors allí presents i inclús algun episodi violent.

4.- Hem demanat una sèrie d'informació a l'Ajuntament per tal d'aclarir com s'esta duent a terme aquesta Escoleta que està provocant més d'un mal de cap a mares i pares. Quan la tingua'm analitzarem i vorem que hi ha de fons, però pareix que algú no ha messurat molt bé les
implicacions que podien tenir les novetats de tanta gent de pràctiques i poca gent amb la formació adequada.

Les meues primeres impressions sòn:
No vull ser excessivament crític amb el fet de que s'haja incorporat un grup de joves amb aquest programa d'integració, però em sembla que no és eixa la qüestió sino el "COM ES FA". Si aquest grup treballaren amb un suficient nombre de monitors que els acompanyaren, i que tinguren l'oportuna preparació altre gall cantaria.
Per altra banda, el que és fonamental és que als pares se'ls informe de com van a estar els seus fills i no se si açò s'ha fet però m'imagine que no. I per últim, nomenaria algunes qüestions més que em pareixen també prou impresentables, però prefereisc no dir res fins que se m'entrege
la documentació que he demanat per a poder comprovar les meues sospites.
I això amb aquest . . . . d'Ajuntament no se quan serà.

6 comentarios:

  1. Jo estic de pràctiques a l'escoleta d'estiu i es més el bulo que s'ha volgut fer, que el que ha pssat. Només diré això, i crec que s'està donant una importància que no té a l'assumpte.

    ResponderEliminar
  2. Jo tampoc he volgut ser excesivament dur per que en aquest casos sempre hi ha perill que l'assumpte és desproporcione. Per això dic que és més important el "COM".
    Ahí trobe un parell de qüestions que sí que em preocupen: L'informació als pares per un costat i per altre saber la relació que hi ha entre gent en pràctiques i gent contractada.
    Per això a la meua conclusió centre l'aspecte en informació i proporció adequada. No seria de rebut que hi haguera (m'invente les xifres) 2 monitors i 10 en pràctiques. Igual tu pots concretar-me quanta gent conforma l'Escola d'Estiu.
    Les altres qüestions sobre les que prefereisc esperar ja les comentaré si es confirmen però tenen més a vore amb qüestions administratives.

    ResponderEliminar
  3. Al que es veu "funnyaran" no vol mullar-se, d'altra banda pense que deu d'haver una normativa amb referència a aquestes escoletes que fixe un personal mínim i establisca les qualificacions professionals entre d'altres, ara be, la forma en que es controle la desconec (de moment)

    ResponderEliminar
  4. M'han dit que em donaran la informació que hem demanat DESPRÉS de l'escoleta. Fantàstic! A més, segons l'Alcalde, resulta que jo cree alarma. Es dir que si jo no haguera fet cap comentari, no haguera passat res.
    Típic del PP, el missatger té la culpa. Doncs ho sento per ells, però no em pense callar.

    ResponderEliminar
  5. Tio; jo he estat també de monitor ajudant, en pràctiques. L'organització està molt ben feta; els monitors becaris molt responsables, però els membres de pràctiques tenim molta experiencia, per exple, jo; que he estat tres anys de catequista forman't-me amb xiquets. Es cert que dos becaris no son suficients, però per aixó està la gent en pràctiques. La qüestió es que els pares estàn molt contents; els xiquets moltissim més i els monitors s'ho em passat d'allò més bé fent tallers diaris, escursions al polideportiu i, també, a la classe d'informàtica semanal que oferïa jo.
    Així i tot, tens molta raó en lo de la falta professional.

    ResponderEliminar
  6. Nebot, no necessites "abuela".
    Tu que estaves allí. Eixos xavals amb problemes, que formaven part del programa d'integració i que per tant no són ni els voluntaris, ni els monitors, quants eren? Amb qui estaven?

    ResponderEliminar