jueves, 29 de julio de 2010

Un nou atac a L'Escoleta Infantil

Una nova "matxada" del PP es vislumbra. Ara pareix ser que els nous plans del Govern del PP passen per estacar a 25 alumnes per aula en els grups del segon any de l'escoleta infantil quan el màxim que permet el decret de Conselleria és de 20 alumnes.

Particularment ja em resulta preocupant, que durant els últims anys la ràtio que la Conselleria publica haja anat augmentant, en el que suposa un deteriorament de la qualitat de l'ensenyança. Res bò pot vindre de la mà del Sr. Font de Mora.

Però resulta que açò al PP del nostre poble, capitanejat pel Soler i el regidor d'educació Carlos Recuenco, li deu pareixer poc i ja estan proposant augmentar ni més ni menys que un 25% el nombre d'alumnes del segon any de l'Escoleta.

El servei municipal que proporciona l'Escoleta Infantil (la guarderia), amb el PP va a pitjor i últimament està clarament amenaçat.

20 comentarios:

  1. En alguna cosa teniem que ser els primers en València segons variades estadístiques: FRACÀS ESCOLAR, i a La Pobla Llarga sembla que no volen conformar-se amb solament formar part del grup, cal destacar i fer-lo des de la més tendra infància.... per cert, algú sap si existeixen estadístiques fiables de l'índex de fracàs escolar entre els pobletanos? Em referisc al Col·legi concertat, a l'escola i a l'institut

    ResponderEliminar
  2. lore: per supost que el fracas escolar al col.legi de S. Ana es menys que al S. Guarner. També estaria bé que els pares estigueren mes compromessos amb els estudis dels fills, i que es gastaren mes diners en l'educació...

    ResponderEliminar
  3. A Falconaire: En que et bases al dir això? Eres estadístic o que? Ho pots documentar? Si clar,ens aniria millor si es gastaren més diners en una educació pública de més qüalitat,i no en tants grans events...perquè n'hi han molts pares que no els vindria bé, en els temps que estem, gastar més ,quan l'educació és un dret...etc

    ResponderEliminar
  4. Perdó "Falconaire" però: de quina de les dues màneges t'has tret que al "col.legi" hi ha menys fracàs escolar?
    D'altra banda allò d'intentar desviar l'atenció respecte del augment de conselleria del nombre d'alumnes a la Guarde dient que "els pares es gastaren més diners en educació" tan sols demostra la teva ignorància i manca d'arguments.
    L'educacació es un dret fonamental reconegut a la constitució i al igual que la sanitat públic i gratuit, amb això es permet a totes les classes socials que pugen accedir a una major formació i qualificació professional incloent "als que no es poden gastar més diners" ni tenen el perqué.
    Sabem que fins als 3 anys no comença l'educació pública obligatoria però això no significa que no es tinga que subjectar a unes normes.
    Per favor, si vols respondre a les meves intervencions et prege que "responges a les meves intervencions" i sino sempre et queda l'opció d'escriure el que vullges sense referències, que afortunadament som a un país amb llibertat d'expresió.
    Salutacions

    ResponderEliminar
  5. Primer de tot hauríem de saber que entenem per fracàs escolar. Per a mi el fracàs escolar és no acabar un batxillerat, una carrera universitària, o una formació professional reglada.
    ¿Quants antics alumnes de Santa Anna o del Sanchis Guarner acaben algun d'aquests estudis?. Jo no sóc estadístic, però també hi ha la observació empírica, i és aquesta la que em diu que hi ha una majoria dels titulats universitaris de la Pobla que va estudiar a Santa Ana com també són més les dones que els homes ... el que tingui ulls que miri ...
    Jo no vull desviar l'atenció sobre res, i ja sé que l'educació és un dret fonamental i universal (com també ho és el dret al treball i hi ha més de 4 milions de persones que no ho tenen). el que em crida l'atenció és veure que hi ha famílies amb bones cases, bons cotxes, etc i que es molesten perquè els pugen el ampa 5 euros. I mentre s'aconsegueix aquest dret d'una escola pública de qualitat hi ha generacions senceres de xiquets que es veuen abocats a un sistema de no tanta qualitat, parcialment polititzat, amb professors funcionaris (amb falta de motivació) i que no atén les necessitats específiques de cada xiquet/a.

    lore: precisament perquè estem en un país amb llibertat d'expressió puc respondre o no a les teves intervencions amb referències o sense referències, sempre que no et falte el respecte a tu ni als lectors ...
    pd: per cert ¿Vicent, com va la pájara estiuenca?

    ResponderEliminar
  6. No entenc lo de "pájara". M'ho pots explicar, per favor?
    Veig que el debat a derivat en l'assumpte del fracas escolar, Sta Ana vs Sanchis Guarner.
    Es interessant, però delicat i extremadament complex. No val una simple observació empírica hi ha multitud de factors, com quin centre recull alumnes amb més dificultats com per exemple immigrants que arriven una vegada començat el curs.
    Tampoc estic d'acord en el concepte de fracas escolar com a "no acabar un batxillerat, una carrera universitària, o una formació professional reglada". Jo ho entenc com a el nombre de gent que no acava l'Ensenyança Obligatòria, però fixar-se en si els universitaris de La Pobla venen de l'Escola o el Col·legi deixa fora segons el teu concepte a un altre ample sector no universitari.
    Insisteixc en que obtenir dades bones i objectives, no sols dels alumnes sino del periode, del perfil, etc, és complex, però sobretot crec que poc profitos.
    El que està patint un deteriorament important és l'educació pública en general i tant la del Sta. Ana, com la del Sanchis Guarner ho són.
    Una mostra d'eixe deteriorament és el continuu augment de la ratio d'alumnes que dictamina la Conselleria poc a poc, i que el nostre Ajuntament preten augmentar deteriorant encara més el sistema.

    ResponderEliminar
  7. I que es fracàs escolar si es pot saber?
    Et demanava estadístiques o proves que avalaren la teva intervenció i les teves afirmacions tan contundents que al que es veu no tens.Per suposat que pots respondre com dius, sense cap fonament, es el teu dret encara que no illimitat, simplement em pareixia coherent que ho respaldares però com tu dius POTS FER O NO REFERENCIES i les pots tindre o no.
    Respecte de la llibertat d'expressió no ve llimitada per el "respecte" sino pel que tu puges probar com a cert, si ho pots demostrar (AMB REFERENCIES I FETS ES CLAR i no amb opinions personals) pots ser tan IRRESPECTUOS com vullges
    D'altra banda l'AMPA te caràcter voluntari per tant és fàcil: hi ha que explicar a aquestes families que si no estàn d'acord que no pagen.

    ResponderEliminar
  8. BUENO TAMPOCO ES PARA ESCANDALIZARSE, CEUTA ESTA PEOR:

    "Los datos de fracaso escolar por provincias entre 2002 y 2006, que publicaba esta semana la revista Magisterio, dejan a Alicante en una situación delicada. Ésta sería la segunda provincia de España, sólo por detrás de Ceuta, con mayor porcentaje de abandono (44%). En Castellón y Valencia el escenario tampoco sería el idóneo para lanzar cohetes, pues se hallarían respectivamente en 38,8% y 36,5%. Además, en las tres provincias de la Comunidad ha mantenido una tendencia creciente en los años mencionados, si bien entre 2003 y 2004 el porcentaje de fracaso se mantenía o avanzaba de forma más lenta." DATOS DEL MINISTERIO

    RESPECTO DE LA DEFINICION DE LO QUE ES FRACASO ESCOLAR, EXISTEN INFINIDAD DE DEFINICIONES PERO TODAS EN LA MISMA LINEA "NO CUMPLIR CON LOS MINIMOS, NO ACABAR UNOS DETERMINADOS ESTUDIOS" DESDE LUEGO NO ACABAR LA ESO ES UN FRACASO TOTAL, NO ACABAR EL BACHILLER O ESTUDIOS SUPERIORES TAMPOCO SI QUEREMOS UN PAIS QUE EL DIA DE MAÑANA NO ESTE CUALIFICADO Y QUIERA SUELDOS DE LICENCIADO (Y SE LOS PAGUEMOS COMO EN LA EPOCA DEL PELOTAZO).
    HA DICHO UN TAL FALCONAIRE "Primer de tot hauríem de saber que entenem per fracàs escolar. Per a mi el fracàs escolar és no acabar un batxillerat, una carrera universitària, o una formació professional reglada" EN TODO CASO ESO SERA NO SER UN FRACASADO DE LA VIDA SI LO QUE MIRAS ES OTRA COSA COMO EL DINERO O EL PROGRESAR EN POLITICA POR EJEMPLO, EN LA POBLA TENEMOS MUCHOS, PERO LO QUE ES FRACASO ESCOLAR ME DA HASTA VERGUENZA EXPLICAR LO QUE ES.
    FRACASO ESCOLAR COMO SU NOMBRE INDICA ES FRACASO Y ES ESCOLAR POR TANTO SE BASA EN LOS RESULTADOS OBTENIDOS Y EN INFINIDAD DE CAUSAS QUE LA INFLUYEN(MALA POLITICA EDUCATIVA, BARRACONES REINAGURADOS HASTA LA SACIEDAD, PERSONAL POCO MOTIVADO O POCO INSTRUIDO, AYUNTAMIENTOS EN DONDE SE SOBRECARGAN LAS RATIOS DESDE LA INFANCIA PARA QUE SE LES PRESTE NULA ATENCION A LOS DIFICULTOSOS, DEJADEZ, MAL ENTORNO SOCIAL,PESIMA ASISTENCIA SOCIAL DESDE LOS AYUNTAMIENTOS QUE SON EL AMBITO MAS CERCANO A LA FAMILIA, POLICIAS Y RESTO DE GENTE QUE VE A NIÑOS QUE OBLIGATORIAMENTE DEBERIAN DE ESTAR EN LAS AULAS Y NO INFORMAN DE ELLO, ¿ESTE AÑO TAMBIEN SE VA A VOLVER A INAGURAR EL INSTITUTO DE LA POBLA?....)
    FRACASO ESCOLAR YA NO TIENE COMO CAUSA PRINCIPAL A LAS FAMILIAS DESESTRUCTURADAS,BASTA CON MIRAR LOS INFORMES DE UN CENTRO DE MENORES COMO ES EL DE GODELLA PARA VER QUE LOS HIJOS DE CLASE MEDIA/ALTA SOBRE TODO CHICAS SON MULTITUD, SEAMOS SERIOS, LA DEFINICION DE FRACASO ESCOLAR ES MAS QUE CLARA BUSQUEMOS SOLUCIONES A ELLO Y NO PERDAMOS EL TIEMPO DIVAGANDO Y PERDIENDO EL NORTE.

    ResponderEliminar
  9. Declaracions com la del Sr. Font de Mora dient que el sistema bilingüe actual, econòmicament no se sostè, mentre presenta iniciatives per a la premsa com les del txines mandarin, deixa ben ales clares quin és el paràmetre determinant per al PP. Que la Generalitat haja de pagar un canón per al sosteniment de la F1 no es discuteix, però l'educació?
    Altra cosa que trobe altament il·lustratiu és com es tracten les baixes en la Conselleria d'Educació. Que passa quan un centre té una baixa temporal d'un docent? Per que tarden tant de temps en cobrir eixa baixa? Això quan arriva a cobrir-se, clar.
    El que donaria per saber quin és el temps mitjà que tarda en cobrir cada territori eixes vacants!!
    El nou lema del Sr. Font de Mora (que passarà a la història com a la pijot lacra educativa d'aquest país) hauria de ser ... "Si el teu profe pilla un constipat,
    ja vas apanyat!"

    ResponderEliminar
  10. Y EL DE SOLER EN LA POBLA LLARGA CON LO DE LA ESCOLETA SERA ALGO ASI COMO
    "EN LA GUARDERIA CON SOLER,
    MÁS DE 100 POR AULA VAMOS A METER,
    Y MUY RENTABLE LA VAMOS A HACER"
    CLARO, COMO FRACASO ESCOLAR NO TIENE NADA QUE VER CON ACABAR LA ESO, EL BACHILLERATO O LLEGAR SIQUIERA A INFANTIL... PUES ESO, VAMOS A FOMENTAR UN PUEBLO DE ILUSTRADOS

    ResponderEliminar
  11. Estimado anónimo y por si a alguien le interesa, puede leer el libro: Fracaso y abandono escolar en España, de la Fundación la Caixa - 2010. (link: http://www.elpais.com/elpaismedia/ultimahora/media/201007/08/sociedad/20100708elpepusoc_1_Pes_PDF.pdf ).
    De ahí saco yo la definición de fracaso escolar: " El término fracaso escolar es reiteradamente objeto de discusión por dos motivos. El primero, por su valor denotativo, ya que no hay una definición clara del mismo, pues para unos consistiría en no terminar la ESO, y para otros, en no terminar la educación secundaria postobligatoria, a la vez que cabría incluir todas las formas de suspenso, repetición o retraso; es decir, los fracasos parciales que podrán jalonar un difícil camino hacia el éxito. El segundo, por su valor connotativo, pues conllevaría la descalificación e incluso la estigmatización del alumno, su culpabilización en exclusiva con la consiguiente desresponsabilización de la institución."
    Hay despues una definición más restrictiva, pero me vas a permitir que PARA MI (aunque puede que para otros no) , esta sea la válida.

    También en dicho informe explica como los alumnos de los centros privados tienen un 20% menos de fracaso escolar y cuales son los principales motivos de dicho fracaso...

    en fi, per no avorrir, torne al tema d'aquesta entrada i li dic a Vicent, en cas de no augmentar la ràtio (cosa de la qual no sóc partidari de cap manera) quina és l'alternativa?. Probablement al final com gairebé tot a la vida serà un problema de diners no?. doncs, mes diners per a l'educació es el que cal... (per part de tots)

    Lore: no vull ser pesat, jo no sóc advocat, ni ací estem en un judici. Però se llegir, i en l'article 20 de la Constitució Espanyola s'explica el que és la llibertat d'expressió, en el punt quatre diu: "Aquestes llibertats tenen el LÍMIT en el RESPECTE als drets reconeguts
    en aquest títol, en els preceptes de les lleis que el desenvolupen i, especialment, en el dret a l’honor, a la intimitat, a la imatge pròpia i a
    la protecció de la joventut i de la infància.".

    a més és convenient respectar els altres si el que pretenem és un diàleg constructiu o si volem que ens respecten a nosaltres. És de sentit comú.
    Per cert, segons el teu criteri, jo no puc tenir la opinió que per exemple hi ha vida en altres planetes perquè no ho puc demostrar ... en fi ...

    pd: Vicent, crec recordar que fa un parell d'anys al teu antic bloc, feies referència a unes petites baixades anímiques o productives que et passaven a l'estiu i a les que donaves el nom de pajara. Si t'he molestat, Disculpa'm.
    Una forta abraçada a tots.

    ResponderEliminar
  12. OSTRES !!!!!!! Cert! Que bò que recordes aquell comentari. M'explique:
    En realitat la pajara era més bé post estiu i feia referència a la dificultat per a recuperar la intensitat del treball (especialment el polític) després de la baixada d'intensitat que suposava l'estiu. Però en aquell moment, no volia dir-ho d'una forma tan clara.
    De totes maneres, aquest any no crec que siga igual. Quan me'n vaig anar de vacances, es varen quedar molts assumptes pendents, damunt de la taula i estava desitjant que arrivarà el setembre per a manpendre aquest apassionant final de legislatura.
    PD: No em va molestar en absolut el comentari. Es que no tenia ni idea de a que feia referència i ni se me podia passar pel cap, que recordares aquell comentari. Gràcies.

    ResponderEliminar
  13. L'entrevista - 3/24 - 07/09/2010 21.15
    El repte de la qualitat en l'ensenyament
    En parlem amb en Jorge Calero, president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu

    link:
    http://www.tv3.cat/videos/3081750/El-repte-de-la-qualitat-en-lensenyament

    ResponderEliminar
  14. FRANC-CONAIRE: QUE BIEN QUE POR LO MENOS SE HAYA LEIDO UN LIBRO, EL PROBLEMA ES QUE CON SOLO UNO NO SE TIENE UNA VISION MUY AMPLIA QUE DIGAMOS.
    POR OTRO LADO NO ENDIENDO LA POCA EDUCACION QUE TIENE AL HACER ALUSIONES PERSONALES A VICENT Y A LORE, EVIDENTEMENT QUE NO ESTAMOS EN UN JUICIO Y SI LO ESTUVIERAMOS DADOS SUS LIMITADISIMOS CONOCIENTOS DEL DERECHO NO CREO QUE FORMARA PARE DE EL MÁS QUE COMO IMPUTADO ¿ME HA COMPRENDIDO?. VEO QUE SIGUE USTED MUY DE CERCA Y DURANTE MUCHO TIEMPO AL SEÑOR DASI ¿TAL VEZ AMOR?
    EL CARGO DE PRESIDENTE DEL CONSEJO SUPERIOR DE EVALUACION DEL SISTEMA EDUCATIVO ES UN CARGO POLITICO POR TANTO NO DEMUESTRA PARA NADA QUE SEA CAPAZ NI MEDIANAMENTE INTELIGENTE COMO PARA PERDER EL TIEMPO Y MAS AUN SABIENDO QUE ES UNA RECOMENDACION DE UNA RAPAZ.
    ¿DE VERDAD CREE QUE ESTO SE SOLUCIONA CON MAS DINERO EXCLUSIVAMENTE? SI QUE PONE EL LISTON BAJO.
    CENTREMONOS EN EL TEMA QUE NO ES OTRO QUE EL EXCESO DE ALUMNOS EN LA GUARDERIA DE MANERA CONTRARIA A LO ESTABLECIDO Y DEJEMONOS DE CHORRADAS DE INTELECTUAL TRASNOCHADO.

    ResponderEliminar
  15. (Que pereza me da, pero en fin…)

    Estimado anónimo, gracias por tus palabras, tan sinceras y sentidas.

    No puedo por menos que sorprenderme de tu agudeza intelectual, tu infalible intuición, tu capacidad de análisis, tu fino sentido del humor y tu extraordinaria facilidad para aplicar la lógica. Enhorabuena

    No entiendo que tiene que ver el hacer alusiones personales a los participantes en este blog con la falta de educación, más bien considero que en un foro de debate virtual, como es este, hay libertad para que cada uno exprese su opinión o rebata los argumentos de los demás

    No he comprendido lo de formar parte de el como imputado… si eres tan amable de explicármelo, te lo agradecería.

    Efectivamente, sigo al Sr. Dasí desde hace tiempo, mas que nada porque es el único blog donde se habla de cosas interesantes de verdad para el pueblo, y donde se permite hacer comentarios y opinar. También en el blog del PSPV•PSOE de La Pobla se puede opinar y dicen cosas importantes.

    Además, he de reconocer que, a pesar de que no estoy de acuerdo en algunas de las opiniones políticas de Vicent, es hoy por hoy, la persona mas preparada de toda la corporación local (incluyendo gobierno y oposición).

    Jorge Calero, al cual yo ni conocía hasta que lo vi en tv3 el otro dia , es el actual presidente del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu de Catalunya, es Catedratico de la Universitat de Barcelona y un prestigioso investigador en temas de educación, puedes ver su currículo en su web, www.jorgecalero.org

    Probablemente el problema de la Escola Infantil, es que si no se aumenta la ratio, haya que construir mas clases, si es que hay sitio, y contratar mas personal con la inversión económica que ello supone… por mi parte, creo que esa seria una inversión mejor que otras de las que se están haciendo en La Pobla, pero no se de donde van a sacar el dinero, ni estos ni los que vengan, si entre otras cosas no se paga la seguridad social de los funcionarios, se pagan con retraso los sueldos y con mas retraso aun a los proveedores. Tal vez, como siempre, una subvención… pero una bien grande.

    Y tu anónimo, ¿que propones?

    PD: dejo a la opinión de los lectores, que ellos decidan quien es el maleducado, el trasnochado, el homófono y la rapaz.

    ResponderEliminar
  16. Falconaire: Com diu algú en una de les entrades, l'assumpte era l'increment de la ràtio (en el nostre cas de l'Escoleta, però ho podriem ampliar a qualsevol nivell educatiu). Però veig que per sort no concita massa discrepència, ací al menys cap intervenció a apludit eixa línia.
    Efectivament, contra la ràtio no hi ha més solució que ficar més recursos.
    Però com heu ampliat el debat a la qualitat de l'ensenyament, he de dir que certament no són sols els recursos l'únic element en que es pot incidir.
    Sobre aquest tema he discutit molt, amb gent del meu entorn, que treballen al món educatiu i no arrivem fàcilment a trobar punts en els que estem d'acord. Els professors situen la problemàtica principal a un lloc, els pares a altre, etc. Però sempre discutint sobre aspectes que haurien de fer millorar el nivell de l'ensenyança, i mai hem fet distinció entre l'ensenyança pública, concertada (que també és pública) i/o privada. Mai ha situat ningú el debat en com millorar l'ensenyança pública, que la privada ja li va bé.
    Gràcies, per la entrevista ... li faré una ullada que segur és interessant, però amb visió crítica (bé, com sempre).
    PER ÚLTIM: Que hi haja PAU !!! Tampoc cal expressar les vostres opinions amb tanta vehemència, que no és necessari i no vull que acabeu tots mosquejats.

    ResponderEliminar
  17. A lo vist, mentre jo redactava una xicoteta intervenció Falconaire també ho feia.
    Estic bastant d'acord, amb la teua última intervenció, però sols caldria fer una matització, crec que ara per ara hi hauria aules suficients. Hi havia un aula desaprofitada, que no costaria massa adaptar (si es que cal).
    Però per a que et faces una idea, de per on van els tirs .... FLIPA AMB EL SEGÜENT:
    Durant unes setmanes, hi hague una educadora de baixa, i li tirarem en cara a l'Alcaldia que no haguera fet cap esforç per cobrir eixa baixa temporal, ja que havia causat problemes evidents al tractar d'entre unes i altres de cobrir el seu lloc sense que es notara, però és impossible i els xiquets no acaben tenint menys atenciò, i més complicacions que podrien apareixer si es donaren imprevistos que no venen al cas.
    Bé, feta aquesta reprovació, el Sr.SOLER replicà que si es veia obligat a contractar a alguna persona addicionalment, hauria de passar el rebut als pares !
    Crec que no cal més explicacions ...
    Sincerament ... Crec que l'Escoleta està al punt de mira del PP en La Pobla Llarga. No se si m'explique.

    ResponderEliminar
  18. evidentmeent volia dir: "i els xiquets acaben tenint menys atenciò"

    ResponderEliminar
  19. Feia temps que no mirava el blog, quina mandra, encara que al que es veu tots estem d'acord en la base amb més o menys respecte als altres amiga Falconaire, Vicent i resta.
    Pel que respecta a la meva professió no em cal ni defensors, ni detractors ni cites de primer de carrera.
    Si s'anumenta la ratio i per tant baixa la calitat del centre, no acabarà privatitzan-se l'escoleta?

    ResponderEliminar
  20. Bé Falconaire, he vist l'entrevista i és interessant encara que he de dir que tampoc aporta massa que no haguerem dit ja ací (llevant d'una coseta, que després comentaré).

    El que jo comente respecte del perfil de l'alumnat per a poder fer avaluacions objectives, és precisament una de les qüestions que allí es comenten.
    La importància del nivell educatiu dels pares, com a evident factor determinant, també apareix últimament a diversos estudis.
    I el que sí que em sorpren, a pesar que darrere estiga eixa diferència entre els alumnes que accedeixen a un tipus de centre o altre, és la diferència que quantifica entre els resultats obtesos per els públics, concertats i privats.
    A pesar que puguen existir factors identificats, no pensava que poguera existir eixa diferència.
    De totes maneres, com mencionava abans, en les reflexions en que he participat amb companys sobre aquesta qüestió, mai hem fet diferència entre la situació d'un tipus de centre i altres. En aquest cas, el Sr. Calero també participa de la idea de que no ensenyen uns millors que altres, sino que juguen amb cert advantatge per l'alumnat que accedeix a un i altres.
    Dit açò, he de dir que demanar una major implicació dels pares és necessari, però també cal lligar eixes exigències a millors horaris laborals, jornades de menys hores, major facilitat per a conciliar vida familiar i laboral, etc.
    Un sistema que força al treballador a fer jornades laborals maratonianes no pot damunt assenyalar-lo amb el dit.
    En lloc d'estar millorant les condicions laborals, tenim damunt la taula una reforma que retalla drets.
    Ara no pareix el moment, però en moments en que hem tingut index de creixement econòmic important i que molts empressaris han vist progressar els seus beneficis, EUPV no ha tingut la suficient força per a ficar damunt la taula, la jornada de 35 hores. Que li farem.

    ResponderEliminar