Sobre el passat plenari, a destacar un parell de punts que comentaré un altre dia: En concret la Ratificació de la resolució per traure les antenes i la rescisió del contracte de l'empresa que havia d'acabar la fase III residencial de la Closa.
Vull començar pel final, per les mocions concretament: Presentarem 5 mocions i sorpresivament 1 va ser aprovada comptant amb els vots a favor del PP i PSOE. Passe a mencionar les 4 primeres de manera extremadament sintètica:
- Contra retalls en llibertats públiques (EU sí, PSOE sí, PP no): Demanava al ministre d'Interior que desistira de la intenció d'endurir penes per delicte d'ordre públic. (Arrel de les manifestacions passades, pretenien que la simple convocatòria per internet si acabava en desordres tinguera consideració d'integració en banda criminal).
- Contra Fusió d'Ajuntaments (EU sí, PSOE sí, PP no): Es barallava la xifra de pobles de menys de 5.000 hab, i esta inclós en un Pla remitit a la UE pel govern de Rajoy. El PP local, va manifestar que no seria obligat.
- Supressió exempció IBI (va ser fusionada amb la proposada pel PSOE, i el PP va votar en contra). Bàsicament demanava que cap confessió religiosa estaguera exempta de pagar el IBI. Es podria després declarar exempt aquells locals destinats al cult religiós o obra benefica de caràcter social.
- Recolzament Iniciativa Legislativa Popular per a evitar els desnonaments i incorporar dació en pagament. (EU sí, PSOE sí, PP no). Preten recolzar la iniciativa d'arreplega de signatures, que demanen una reforma per a que si et lleven la casa ja no degues res al banc, i que si passa al banc, pugues estar un temps pagant lloguer asequible.
- Retolació en valencià. (EU sí, PSOE sí, PP sí -aprovada-). Constatat que últimament estàvem tornant enrrere i que hi havia casos de retolació en via pública, parcs, dependències municipals en que sols es feia en Castellà o en Valencià amb cridaneres errades ortogràfiques, demanàvem que al menys es fera en Valencià i correctament.
Sobre aquesta última aprovada, vos convide a vore aquest xicotet mostrari, ... i un altre dia vos revele un secret d'aquesta moció i tracté els altres punts d'aquell ple.
Aquest Blog sols és ja la veu del EX portaveu del grup Esquerra Unida a l'Ajuntament de La Pobla Llarga. Vos faré arribar les meues impressions sobre la vida política municipal.
Per suposat que també podeu deixar les vostres.
SIGAU BENVINGUTS!
jueves, 5 de julio de 2012
jueves, 21 de junio de 2012
El apartat d'ocupació del programa electoral
Guardem amb cel tots els programes electorals, no sols nostres sinó de tots els partits. Crec que els programes s'han de fer amb el compromís d'acomplir-se.
Extrac de l'últim programa d'EUPV l'apartat referent a ocupació (feu-li una ullada), amb l'ànim de subratllar un punt: "Prioritzar a les empreses locals en les contractacions de les obres i serveis de l'Ajuntament".
No calen molts més comentaris, únicament lamentar la falta de sensibilitat i de coherència de l'Equip de Govern del Sr. Soler. No se si les decisions es prenen de comú acord o no a l'Equip de Govern, però se'm fa difícil creure que ningú tinga un criteri més afortunat.
A la marxa que van, tindrem la pitjor piscina, la més deteriorada, la més cara, i la més buida.
Un altre mèrit que afegir al currículum del Sr. Soler.
miércoles, 20 de junio de 2012
El passat soparet d'EUPV. 2.012
Com supose que sabreu el passat dia 8 de juny, varem fer el que ja suposa el quart sopar d'estiu d'amics i amigues de l'agrupació local d'EUPV. A pesar d'algunes desafortunades coincidències amb la data triada, la presència fou nombrosa. Ens varem vore gratament sorpresos i haguérem d'improvisar més cadires d'última hora, de les que havíem muntat. La nit va anar molt bé, una mica d'aire però suportable.
Aquest any comptàvem amb la col·laboració d'Ignacio Blanco, un dels nostres diputats que està fent una tasca magnifica (junt amb la resta del grup parlamentari) i ens acompanyà també Estefania Candel (responsable de política municipal d'EUPV), als quals agraïm la presència.
Espere que la nit resultara agradable a tots els presents i vull donar les gràcies a totes i cada de les persones que es van apropar a fer-nos costat, la seua presència.
A TOTES I TOTS UNA FORTA ABRAÇADA.
Estem en deute amb vosaltres, no dubteu en fer-nos arribar les vostres inquietuds.
Vos espere per a la cinquena edició!!!!!
lunes, 11 de junio de 2012
ÉS UN RESCAT?
M'agradaria donar unes opinions breus sobre el succeït aquest cap de setmana, amb la reunió de l'eurogrup, en forma de pregunta-resposta:
1.- És un rescat? Evidentment, en tota regla. I si no que algú explique la diferència.
2.- És un rescat com el de Grècia, Irlanda o Portugal? No. Igual no. És un nou métode, pq el destinatari de les ajudes van a ser les entitats financeres. Però al final de la correguda no hi haurà molta diferència.
3.- Però els ciutadans ho pagarem? Sentirem els efectes de més retallades? Doncs pareix evident que sí. Els interessos van al dèficit segons el Ministre, segons Rajoy no. I són 10 punts d'increment de deute. En definitiva quan ens diguen que cal fer sacrificis per complir els objectius de dèficit, ja ho tindrem.
4.- Ho passarem tan mal com a Grècia i companyia? Això no es sap, encara no s'han donat massa detalls de les condicions, pq no es sap l'import final del rescat. Si els diners van a la banca i la banca compleix en tornar-los doncs l'efecte no seria tan dur. Però europa ha deixat clar que el préstec és a l'Estat i per tant l'hem de tornar entre tots. S'ha convertit deute privat (dels bancs) en deute públic (de tots). A l'Estat li correspon exigir als bancs.
5.- Per últim ... si l'Estat posa condicions exigents a les entitats que reben ajuda, per a que tornen els diners, no necessitaria apretar a la resta de ciutadans. Però si la banca, no pot (que no podrà si no es rellança l'economia), i amenaçara en que si li posen condicions dures no hi haurà crèdit ....doneu-se per FOTUTS !!!!
Per tant ... en bona consideració del mencionat, tal vegada no hauríem de nomenar-ho ni rescat. ÉS UNA ESTAFA!!!
1.- És un rescat? Evidentment, en tota regla. I si no que algú explique la diferència.
2.- És un rescat com el de Grècia, Irlanda o Portugal? No. Igual no. És un nou métode, pq el destinatari de les ajudes van a ser les entitats financeres. Però al final de la correguda no hi haurà molta diferència.
3.- Però els ciutadans ho pagarem? Sentirem els efectes de més retallades? Doncs pareix evident que sí. Els interessos van al dèficit segons el Ministre, segons Rajoy no. I són 10 punts d'increment de deute. En definitiva quan ens diguen que cal fer sacrificis per complir els objectius de dèficit, ja ho tindrem.
4.- Ho passarem tan mal com a Grècia i companyia? Això no es sap, encara no s'han donat massa detalls de les condicions, pq no es sap l'import final del rescat. Si els diners van a la banca i la banca compleix en tornar-los doncs l'efecte no seria tan dur. Però europa ha deixat clar que el préstec és a l'Estat i per tant l'hem de tornar entre tots. S'ha convertit deute privat (dels bancs) en deute públic (de tots). A l'Estat li correspon exigir als bancs.
5.- Per últim ... si l'Estat posa condicions exigents a les entitats que reben ajuda, per a que tornen els diners, no necessitaria apretar a la resta de ciutadans. Però si la banca, no pot (que no podrà si no es rellança l'economia), i amenaçara en que si li posen condicions dures no hi haurà crèdit ....doneu-se per FOTUTS !!!!
Per tant ... en bona consideració del mencionat, tal vegada no hauríem de nomenar-ho ni rescat. ÉS UNA ESTAFA!!!
sábado, 9 de junio de 2012
viernes, 1 de junio de 2012
SENYOR PIROTÈCNIC, pot començar a pagar !!
Vos vaig prometre algun xafardeig sobre les factures pendents que tenia l'Ajuntament. Ahí va:
En repetides ocasions, l'Alcalde per tal de fer vore que es fan esforços per estalviar, repeteix una cantinela: "Ja fa temps que en festes no fem ni un Castell de focs".
Revisant el llistat de factures impagades de l'Ajuntament te n'adones que deuen 31.631,45 € en una muntonada de factures a pirotècniques. Fins i tot alguna de fa 7 anys.
Permitiu-me la maldat: "Normal que no feren Castells, si ja no hi hauria cap pirotècnica a la província que es fiara de que podera cobrar!!! "
Per cert la Montecarlo també acumula un bon grapat de factures sense cobrar: 46.859,13 €.
Ja fa algun temps a la premsa es va publicar la notícia que el nostre poble era el que pijor pagava de tota la Ribera (alta i baixa). Tot un model de gestió.
Ja fa algun temps a la premsa es va publicar la notícia que el nostre poble era el que pijor pagava de tota la Ribera (alta i baixa). Tot un model de gestió.
lunes, 28 de mayo de 2012
IV SOPAR d'ESTIU
De nou retornem amb els sopars d'estiu, aquest any un poc més prompte.
Qualsevol persona que vullga acudir sols ha de posar-se en contacte amb qualsevol membre del col·lectiu, i fer-li-ho saber.
Simplement es tracta d'un moment de tertúlia a la que aquest anys ens acompanyarà el nostre diputat Ignació Blanco.
Als darrers anys, hem aprofitat el sopar per a tindre una breu xarrada mono temàtica. Començarem fa 4 anys sense xerrada, a l'any següent parlarem sobre la reforma de les pensions, l'any passat sobre l'Escola en Valencià i els models lingüístic d'ensenyança i aquest any el tema d'actualitat serà la política de retallades. Com hem arribat fins ací i les alternatives.
Però no oblideu, que la companyia amb la que estaràs és el valor més important.
Estaríem encantats en comptar amb qualsevol de vosaltres ... Ens Veiem !!!!!
domingo, 20 de mayo de 2012
Sobre el Pla d'Ajust i les pujades de preus planificades pel PP
Com vos vaig explicar l'altre dia, l'Ajuntament farà un crèdit per tal de pagar a proveïdors per un total de 3.748.353,83 €.
Per a justificar la solvència s'ha hagut de fer un Pla d'Ajust, que marque les linies de com es pensen obtenir els recursos per a tornar el préstec i pagar els interessos, en 10 anys.
El Pla menciona alguna mesura de millora de l'eficiència en la recaptació, d'optimització de les adjudicacions de contractes menors, d'estalvi per una jubilació, d'estalvi energètic i de pujades d'impostos i de preus públics. Les quantitats que reflexa no em pareixen gens creïbles, però el pitjor és el repàs que es projecta per als preus dels serveis públics que són tot un atac a eixos serveis.
A la part de baix, vos expose un quadre de % d'increment de preus que contempla el Pla:
Per a justificar la solvència s'ha hagut de fer un Pla d'Ajust, que marque les linies de com es pensen obtenir els recursos per a tornar el préstec i pagar els interessos, en 10 anys.
El Pla menciona alguna mesura de millora de l'eficiència en la recaptació, d'optimització de les adjudicacions de contractes menors, d'estalvi per una jubilació, d'estalvi energètic i de pujades d'impostos i de preus públics. Les quantitats que reflexa no em pareixen gens creïbles, però el pitjor és el repàs que es projecta per als preus dels serveis públics que són tot un atac a eixos serveis.
A la part de baix, vos expose un quadre de % d'increment de preus que contempla el Pla:
- el IBI (la contribució) que pujarà aquest any per a algunes vivendes (depenent del seu valor cadastral), i una altra pujada de dos punts del tipus impositiu per al 2.016.
- l'Impost de Vehícles que pujarà un altre 10%, crec que per al 2.020.
- l'Impost de Vehícles que pujarà un altre 10%, crec que per al 2.020.
sábado, 19 de mayo de 2012
Sobre els deutes, les pujades de preus i el passat plenari
El passat plenari va traure a la llum la xifra definitiva (oficial) del deute a proveïdors: Són 3.748.350 € , 117.013 € més del que havien dit en primera instància.
Si li sumem el deute pendent que ja teniem en préstecs d'altres exercicis serien 5.431.943 €.
Això no és tot, falta incloure el deute que puga tenir l'Ajuntament amb altres administracions públiques. Per exemple a l'agost de 2.010 es va destapar que l'Ajuntament no pagava la Seguretat Social i això encara ho estem pagant.
No es desgavellat pensar que s'estarem apropant-se a la xifra de 6.000.000 €.
El que ara s'ha aprovat es fer un crèdit per import de 3.748.350 € que és que s'ha de pagar a proveïdors.
Inicialment ens havien dit que l'interès que s'aplicaria estaria al voltant del 5% i a mi ja em pareixia que sangnar als veïns amb interessos. Doncs ara resulta que serà del 6% (per premsa he llegit 5.93%).
CONSIDERACIONS QUE FEM DES D'EUPV:
1.- La part positiva del pla es que l'Ajuntament pagarà als proveïdors, que ja seria hora.
(A vore si en les properes dies vos conte algun xafardeig sobre les factures que deu l'Ajuntament)
2.- Per a pagar això (en 10 anys pel decret de Rajoy) al final del ball el poble, o siga tú i jo, prop de 2.160.000 € SOLS EN INTERESSOS.
3.- Una part important d'aquest deute són impagaments de la Generalitat i la Diputació, i una altra part costos d'urbanització que haurien d'assumir els propietaris dels terrenys, molts en mans d'empreses promotores que no paguen.
4.- Aquesta serà l'excusa per a les futures pujades de preus i impostos.
Prèviament l'Ajuntament ha presentat un Pla d'Ajust per a justificar que podrà tornar eixe préstec i com pensa obtenir "La Pasta".
Bàsicament el Pla, parla d'una jubilació, de millora de la recaptació, d'estalvi energètic i com no, de pujades d'imposts, i de futures pujades de preus dels serveis públics. Per a mi, les mesures per millorar la recaptació i d'estalvi energètic, no són realistes, ni creïbles, no es compliran i molt menys en els primers anys.
Respecte a la proposta de pujada de preus dels serveis públics, posa el pèl de punta, i suposa demanar més esforç a qui menys té, que són els que principalment utilitzen aquests serveis.
Però eixa és una altra història i mereix un capítol diferent ... pròximament vos exposaré el Pla de Pujades, i que diu d'ell l'equip de Govern.
Si li sumem el deute pendent que ja teniem en préstecs d'altres exercicis serien 5.431.943 €.
Això no és tot, falta incloure el deute que puga tenir l'Ajuntament amb altres administracions públiques. Per exemple a l'agost de 2.010 es va destapar que l'Ajuntament no pagava la Seguretat Social i això encara ho estem pagant.
No es desgavellat pensar que s'estarem apropant-se a la xifra de 6.000.000 €.
El que ara s'ha aprovat es fer un crèdit per import de 3.748.350 € que és que s'ha de pagar a proveïdors.
Inicialment ens havien dit que l'interès que s'aplicaria estaria al voltant del 5% i a mi ja em pareixia que sangnar als veïns amb interessos. Doncs ara resulta que serà del 6% (per premsa he llegit 5.93%).
CONSIDERACIONS QUE FEM DES D'EUPV:
1.- La part positiva del pla es que l'Ajuntament pagarà als proveïdors, que ja seria hora.
(A vore si en les properes dies vos conte algun xafardeig sobre les factures que deu l'Ajuntament)
2.- Per a pagar això (en 10 anys pel decret de Rajoy) al final del ball el poble, o siga tú i jo, prop de 2.160.000 € SOLS EN INTERESSOS.
3.- Una part important d'aquest deute són impagaments de la Generalitat i la Diputació, i una altra part costos d'urbanització que haurien d'assumir els propietaris dels terrenys, molts en mans d'empreses promotores que no paguen.
4.- Aquesta serà l'excusa per a les futures pujades de preus i impostos.
Prèviament l'Ajuntament ha presentat un Pla d'Ajust per a justificar que podrà tornar eixe préstec i com pensa obtenir "La Pasta".
Bàsicament el Pla, parla d'una jubilació, de millora de la recaptació, d'estalvi energètic i com no, de pujades d'imposts, i de futures pujades de preus dels serveis públics. Per a mi, les mesures per millorar la recaptació i d'estalvi energètic, no són realistes, ni creïbles, no es compliran i molt menys en els primers anys.
Respecte a la proposta de pujada de preus dels serveis públics, posa el pèl de punta, i suposa demanar més esforç a qui menys té, que són els que principalment utilitzen aquests serveis.
Però eixa és una altra història i mereix un capítol diferent ... pròximament vos exposaré el Pla de Pujades, i que diu d'ell l'equip de Govern.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)