viernes, 10 de febrero de 2017

Pendent del ple de gener

Pendent del ple de gener havia deixat mencionar les mocions i pregs i preguntes.

La veritat que sobre les mocions en aquest cas EUPV no havia presentat cap, així que expose les que es van presentar molt breument i el resultat de les mateixes:
- Moció del PSOE per acordar la limitació dels mandats de l'Alcaldia a 8 anys. 
Aprovada per 8 a favor i 2 abstencions (PP)
Al respecte comentar que considerem que aquest acord és un brindis al sol, per que l'ajuntament no pot decidir sobre que han de fer els col·lectius polítics del poble. Nosaltres votarem a favor per que la limitació està en la cultura política d'EUPV, però sóc conscient que és un assumpte que hauran de decidir les persones que formaran part del col·lectiu als propers anys. 

- Moció de Compromís, d'oposició a la construcció d'un nou magatzem de residuus per la central de cofrents.
Aprovada per 8 vots a favor i 2 abstencions (PP).
Ací afegir que al ple ja es va aprovar una moció demanant que no es prolongara la vida de la central nuclear de cofrents, a proposta d'EUPV i que va ser aprovada pel ple del nostre ajuntament la passada legislatura.

- Moció de C's per demanar a la Conselleria que estudie la possibilitat d'incloure la residència de La Pobla Llarga, millor dit el projecte de residència privada que va quedar mort, per tal de recuperar el projecte per a incloure'l a la xarxa pública de residències de la Conselleria.
Aprovada per 8 a favor i 2 abstencions (PP).

- Moció per regularitzar la situació d'un treballador municipal. La moció va ser retirada pel PP.

- Moció per vía d'urgència sobre la situació del camp i les situacions climatològiques, moció des d'AVA que presenta el PP.
El resultat d'aquesta moció va resultar un poc caòtic, no teníem la moció i no era trivial. Vull dir que tenia el seu abast i les propostes eren varis punts els que es proposaven.
El PSOE va proposar fer una bateria d'esmenes que portava preparades, no vaig entendre com les tenia preparades per que es suposa que ningú havia tingut accés a la moció amb anterioritat i no l'havíem pogut estudiar. 
Després de votar les esmenes (en les que el PP no va voler intervindre) i vist el resultat el PP va decidir retirar la moció i aleshores el PSOE va dir que no podia retirar-la.
El resultat va ser un poc caòtic i casi millor vos deixe l'enllaç.
Des d'EUPV ens varem abstindre en tots els punts (ací ho explique), per que no havíem tingut informació prèvia i sense temps per analitzar les propostes preferia no pronunciar-se. La veritat que vist com va evolucionar el tema, encara com, no entrarem en aquest joc.

PER ÚLTIM, .... en pregs i preguntes, varem plantejar la pregunta de per que en la subvenció de l'obra de reforma de la piscina, no s'han inclòs els costos de redacció del projecte.
I la resposta simplement es que va ser un error, un error que ens costarà diners.


miércoles, 1 de febrero de 2017

Ple de Gener

A ple de gener es varen tractar 4 assumptes, a més de les mocions i els pregs i preguntes habituals dels plens ordinaris.

Les mocions (en aquesta ocasió EUPV no n'havia presentat) i preguntes les deixe per un altre dia i molt breument mencione els 4 assumptes, per a fer una reflexió en un d'ells.

1.- S'aprova una ordenança per a regular la tramitació de les targetes d'estacionament per a persones amb mobilitat reduïda. Una qüestió bàsica amb poca discrepància al respecte.

2.- També s'aprova una ordenança sobre la tinença d'animals de companyia als espais públics. Ací m'agradaria fer una observació.
No pot parèixer que un dels problemes que més queixes susciten, com és la presència dels excrements a la via pública, a partir d'ara estarà prohibit. Ja ho estava. Això no canvia i per tant si l'equip de govern espera amb açò solucionar el problema s'equivocaria. No és suficient, cal anar més enllà i preparar un pla d'actuació (una especie de pla de xoc) amb diverses fases per a incidir a la conducta dels propietaris que pugen estar tenint conductes impròpies. O anem un pas més enllà, o no valdrà de res.
Altra qüestió sobre la que mantenim reserves és el règim sancionador. Unes sancions excessivament dures poden desincentivar la seua aplicació i ser una simple manera de transmetre una imatge de fermesa que després no s'aplica. L'objectiu no és recaudar, sino modificar els mals hàbits. Al respecte coincidíem amb C's i acordàrem que es faria un seguiment.
Ací vos deixe la intervenció al respecte.

3.- S'aprovà la compatibilitat dels dos arquitectes tècnics municipals per a completar la jornada amb dedicacions fora del municipi de La Pobla Llarga, també sense discrepàncies.

4.- Per últim els serveis socials municipals es va aprovar declarar-los com a serveis públics essencials. formula que estan aplicant Ajuntaments de caràcter progressista per a evitar el corsé de la llei de racionalització i sostenibilitat de l'administració local del PP.



domingo, 8 de enero de 2017

Millores a l'estació de RENFE i reclamar el Jutjat d'Alzira

Pendent de l'últim ple tenia el parlar de les mocions  i dels pregs i preguntes:

Des d'EUPV presentàrem dos mocions:

- Una per a que l'Ajuntament reclama a ADIF que faça millores a la nostra estació de RENFE per a cobrir com a mínim les escales d'accés a les andanes de l'estació. Quan plou l'aigua baixa per les escales i s'acumula als escalons produint una forta sensació d'inseguretat. A més també reclamem que s'amplie la zona coberta.

- L'altra per a reclamar que no desapareixca la sala nº15 de lo penal a Alzira, que obligarà als nostres veïns i veïnes a desplaçar-se a València. Al mateix temps demana la reprovació de la Consellera del govern valencià que sorpressivament ha avalat l'informe del CGPJ que pretenia aquesta desaparició de la sala d'Alzira.

Les preguntes a aquesta última sessió del Ple anaren per a aclarir les següents qüestions:
- Dels tres tècnics d'urbanisme que hi havia a l'Ajuntament, un s'ha jubilat i altre ho farà en breu, quedant sols un d'ells. En certa manera serà un alleugerament necessari en un departament sobredimensionat. Ara bé hem escoltat que l'equip de govern preten signar un conveni amb la diputació per contractar els serveis d'un arquitecte municipal la qual cosa suposaria un cost adicional que no entenem. Hem preguntat sobre els plans al respecte de l'equip de govern.
- Altra per tractar d'aclarir el funcionament correcte o no, de la possibilitat de presentar instàncies al registre municipal des de la pàgina web, utilitzant l'oficina virtual. Jo crec que no funciona, però des de l'Ajuntament s'afirma que sí. És una qüestió que volem aclarir i que haurem d'aclarir. Ací deixe l'intent d'aclarir-ho.

Au ... hui he sigut breu. Que el 2017 vos siga profitós i rebosant de salut.

    

domingo, 1 de enero de 2017

Últim ple de l'any i les beques de transport a universitaris

A l'últim ple de l'any pràcticament teniem com a únic punt les bases per a aprovar les ajudes al transport universitari, a banda de les mocions i les preguntes.

Hui parlaré de les beques ... 5 ajudes de 100€ a estudiants universitaris.

Des del primer moment varem veure que anava a ser complicat que nosaltres votarem a favor, C's i PSOE teniem molt clar que volien que les ajudes anaren tant a estudiants de la universitat pública com privada, i al col·lectiu d'EUPV això anava a ser difícil d'acceptar, de fet finalment ha sigut el principal motiu pel qual hem votat en contra.

Assumirem aquesta diferència de criteri, no ens sorprenia, i tot i no compartir la postura de l'equip de govern, des del primer moment ens posarem a fer propostes per a millorar les bases inicials i a aportar la nostra visió, com hem fet al llarg de la legislatura i treballant pel bé comú.

Ara bé, el que sí que ha resultat una sorpresa desagradable ha estat la negativa a publicar els resultats de la baremació de les sol·licituds presentades desglossat per apartats.
És una atac a la transparència informativa i a facilitar les gestions als sol·licitants, m'explique.

Des del primer moment, en cada convocatòria de borsa o ajudes que han necessitat de puntuació, hem reclamat a l'equip de govern que es publiquen els resultats per apartats puntuables i no sols els totals.
D'aquesta manera facilitem als veïns i veïnes, que sense acudir a l'Ajuntament una vegada es fan públics els resultats, com que els criteris de puntuació són públics, una persona qualsevol pot comprovar la seua puntuació amb molta facilitat i comprovar que han valorat adequadament els seus apartats. Facilitem la tasca de control als nostres ciutadans.

Però en aquesta ocasió l'equip de govern no ha acceptat aquesta proposta, i sols publicarà els resultats de forma global. Això dificulta la transparència ja que obliga a qualsevol persona a demanar consultar el seu expedient de puntuació com a pas previ si vol saber com li han puntuat els diferents apartats i després reclamar-lo, si no està d'acord. Un sorprenent pas enrrere en la línia que s'havia dut fins ara i un motiu de discrepància que no esperàvem.

El proper dia les mocions i les preguntes... APROFITE PER A DESITJAR-VOS UN BON ANY, 2017.

miércoles, 21 de diciembre de 2016

Sobre els guals - Que es va dir?

No, no vaig a fer cap plantejament nou. Simplement vos convide a revisar aquest fragment de vídeo en el que vaig plantejar els nostres dubtes sobre com s'havia afrontat la qüestió.

Encara que en alguns fragment l'audició no és molt bona, m'agradaria extraure els següents fragments del debat (al vídeo podeu comprovar la literalitat i el context):

Jo - Aquesta ordenança deixa moltes coses en l'aire. Clar una ordenança que l'original és de 1990, ... no haguera estat millor ... tantes ordenances que hem tingut damunt la taula, abans d'enviar una nota d'eixe estil, haver plantejat una reforma d'aquesta ordenança?
Alcaldessa - Però per que s'ha de plantejar una modificació d'aquesta ordenança?
JoPer que hi ha moltes coses que no estan contemplades i crec que seria convenient contemplar-les per a aclarir dubtes, que hui en dia qualsevol veí pot tindre. 
..... debat ....
Jo- Aclareixca al menys un cas concret. El cas d'un carrer comunitari dels que hi ha per La Closa. Cada propietari ha de demanar el seu propi gual? 
Alcaldessa- (Moment de dubte) Eixe cas ja s'ha donat. 
Jo- I la resposta ha segut?
Alcaldessa- La resposta ha segut un gual veïnal. 
Tinent Alcalde- S'està treballant.
Jo- O siga que no està tan clar!
.... debat sobre si el meu carrer és públic o privat i si es xafa vorera ... ¿?¿?
Tinent Alcalde- El problema del seu carrer és únic, Sr Dasí.
Jo- (voldrà dir) Salvo els demés carrers com el meu.
Tinent Alcalde: No. No és veritat. Hi ha altres casos diferents però molt més fàcils que el seu. Solució en un minut.
.........
Jo- Perdò si resulta que l'únic que té un poc de lio, un poc de mal de cap en açò sóc jo, ...
Tinent Alcalde: Sí sincerament sí. A lo millor l'altra gent el que està és indignada, ...
Jo - Jo crec que no s'ha seguit el procediment adequat.
 ......



martes, 6 de diciembre de 2016

Ple Urgent del dia 1 de desembre

El passat dia 1 de desembre varem ser convocats a un ple extraordinari i urgent.

Hi havia que aprovar un pla econòmic que és un requisit per a accedir a una subvenció anomenada IFS (inversions financeres sostenibles) i que per exemple no se si recordareu que l'any passat es va destinar al polifuncional.

SOBRE LA URGÈNCIA:
En primer lloc, calia acceptar o no la urgència. En aquest aspecte hem manifestat que NO estàvem d'acord. Sempre ens hem queixat de l'ús inapropiat de la declaració d'urgència per a acurtar terminis i que deixa sense amb menys temps a tot el món per a analitzar i debatre, ja que no requereix que passen dos dies complets entre convocatòria i ple. Pràctica aquesta de la que el govern anterior del PP va fer un ús reiterat.
L'esperit d'una declaració d'urgència és el d'atendre situacions imprevistes i que necessites abordar inesperadament, per a la qual cosa aquesta declaració d'urgència permet acurtar terminis. Però el que no pots fer es deixar passar el temps i que se t'esgoten els terminis per a les subvencions i després dir que necessites fer-ho per via d'urgència per a arribar a temps. Això és un frau. Fes-ho amb temps, que tú ja coneixies sobradament quins eren els temps.
Així, per mantenir la nostra coherència amb el que sempre hem defensat, hem votat NO a la urgència. De totes maneres l'equip de govern tenia suficient majoria per a tirar en davant, davant l'absència d'alguns regidors.

Ací l'exposició

SOBRE EL PUNT A DEBAT:
En segon lloc, respecte al tema a debat, aclarir per a no confondre varies qüestions:
- No debatim sobre si la Diputació podia donar-nos els diners per a altres finalitats. Eixa és una qüestió que en tot cas s'hauria de plantejar la pròpia Diputació, que es qui decideix donar aquestes subvencions per a inversions.
- No debatim sobre quin tipus d'inversió va a fer-se. L'equip de govern UNILATERALMENT (tots els grups s'hem queixat de no haver pogut pronunciar-se sobre quina obra era millor realitzar, ni com)  ha decidit que era per a millorar la piscina. Com dic aquesta és una decisió de la que no hem pogut participar ningú.
- La qüestió sobre la que ens demanen que votem, és sobre si estem d'acord o no amb els compromisos i el pla econòmic que proposen per a acomplir les condicions necessàries per a poder accedir a la subvenció de 112.000€.

Aclarides aquestes qüestions hem de dir que el nostre vot a estat a favor. Bàsicament el compromís es de que aquesta inversió no va a generar més despeses extraordinàries per posar en marxa la inversió, més enllà del normal manteniment del temps. I això s'acompleix i estem totalment d'acord que així ha de ser, i a més el pla el que manifesta és que com la diputació es fa càrrec al 100% de la inversió, la situació econòmica de l'Ajuntament no va a vores afectada, ni per a millorar ni per a empitjorar. La veritat es que aquest requeriment és un poc absurd per part de la Diputació. Sembla burocràcia innecessària. Amb assegurar-se que la inversió no generaria noves despeses hauria estat suficient.


Res més, espere no haver-me allargat massa. 

Per cert que si teniu interés a conèixer quina remodelació va a fer-se, ací vos deixe l'enllaç del projecte on en les primeres pàgines (pàgina 5) de la memòria podeu trobar una descripció.

miércoles, 30 de noviembre de 2016

Resum del Ple de Novembre (II part): Mocions i pregunta sobre Xarxa LLibres

Sols hem quedava per comentar les mocions i els pregs i preguntes, sobre quan pensen efectuar el segon pagament a les famílies pels llibres de text escolar, xarxa llibres. Allà vaig.

La moció de compromís era per a demanar sumar-se a la Xarxa de ciutats valencianes Ramon Llull. És la forma de representació valenciana a la Fundació Ramón Llull, una fundació que promou i defensa la llengua en els diferents territoris que la compartim en qualsevol de les seues variants.
La moció va ser aprovada amb 7 vots a favor (Compromís, EUPV i PSOE) i 2 en contra (PP i C's). 

La moció d'EUPV demanava sumar-se a la campanya d'Intermón de Zona lliure de paradisos fiscals. Bàsicament es tracta de que en les contractacions municipals, les empreses que pertanyen a altres grups d'empreses, han de fer un exercici de transparència informant de la seua estructura empresarial, d'on declara i paga impostos i afavorir les que es comporten de forma responsable.
La moció va ser aprovada amb 3 vots a favor (Compromís, EUPV i C's) i 6 abtencions (PP i PSOE).    

Ací vos deixe un enllaç amb informació de la campanya, ZONA LLIURE DE PARADISOS FISCALS

Per últim hem preguntat sobre el segon pagament de Xarxa Llibres.
La resposta és que l'Ajuntament no pot fer front a la part del pagament que li correspon. Amb l'amenaça de que es posa en perill la sostenibilitat financera de l'Ajuntament, s'ha demanat ajuda per a poder fer front a aquests pagaments. Estarem al tant.

L'altra pregunta va ser per a demanar informació sobre l'obra de reforma de la piscina, que s'ha aprovat per decret d'Alcaldia i de la qual no s'havia donat cap informació al respecte als membres de la corporació, no havia passat per cap comissió informativa i tant les condicions com el projecte ha estat aprovat per decret de l'Alcaldia sense participació de la resta de grups.

Això és tot ... crec que m'ha eixit una síntesi important. Els detalls els podeu vore als talls del vídeo.

Gràcies per el vostre interès.


domingo, 27 de noviembre de 2016

Resum del Ple de Novembre (I)

No són massa les qüestions sobre les que es va debatre, així que tractaré de que quede en una o dos entrades breus.

PRIMER:
El punt principal podríem establir-lo a una operació per regularitzar una gran quantitat de pagaments que l'Ajuntament ha realitzat però que mai havia incorporat a la comptabilitat pressupostaria. 
En total 1.765.778 € als que cal sumar 823.066 de les diferents sentències en contra pendents de liquidar.

Tot això deixa en res el suposat remanent de tresoreria del que algunes vegades havia parlat el PP a la passada legislatura i que tots sabíem que era pura ficció. 

En EUPV estem d'acord amb aquesta operació, però ens hem vist obligats moralment a votar en contra per que entre els pagaments que es regularitzen, hem detectat uns pagaments a l'empresa de l'aigua que entenem que són irregulars.
Es tracta d'uns pagaments vaig el concepte de "Deficit de ingresos en la cuota del servicio del 3er y 4º trimestre 2014 / Deficit de ingresos en la cuota de consumo"  i que per explicar amb altres paraules més senzilles es tracta d'un pagament efectuat a l'empresa per a compensar el fet que no pujara el preu de l'aigua al finals de 2014, a les portes de les eleccions municipals.

Fa casi nou mesos  que demanarem un informe a l'equip de govern per a aclarir aquests pagaments i encara no hem sabut res. Els responsables de l'anterior equip de govern tampoc saben justificar-lo, l'actual equip de govern tampoc, i ningú sap molt bé que dir. 
Hem instat de nou al govern a abordar aquest assumpte, per que si tenim necessitat de diners no entenc pq no es lluita per recuperar uns pagaments que podrien ser nuls de ple dret.

El ben cert és que es tracta d'un acte de l'anterior equip de govern del que algú hauria de donar compte i nosaltres haguerem volgut que aquest pagaments (el d'aquestes factures en concret) hagueren quedat pendents de regularitzar fins que no s'aclareixca si són correctes o no.

Entenem que la mateixa operació deixant al marge aquestes factures, era possible i evitava tenir que donar el nostre vot favorable a reconèixer al pressupost un pagament que no hauríem de reconèixer.


SEGON:
Quedaria explicar les dos mocions que es presentaren (una de Compromís i altra d'EUPV), i els pregs i preguntes. Eixa serà la següent entrada del blog.


lunes, 7 de noviembre de 2016

L'opinió d'EUPV respecte de la pujada d'imposts i noves taxes. Segona Part.

Havia deixat pendent comentar al respecte de les taxes, de cerimònies i d'expedició de documents.

Taxa per matrimonis i cerimònies civils:
En un primer moment la proposta que l'equip de govern va presentar ens pareixia molt elevada, realment resultava complicat trobar taxes més cares a altres llocs, i així ho manifestàrem a la comissió informativa.
Recordeu que parlàvem de 125€ per a una cerimònia entre setmana, 225€ per a una de cap de setmana o festiu, i 25€ si no hi ha cerimònia. Amb aquest plantejament teníem decidit que votaríem en contra.
Però el mateix dia del Ple, es va realitzar una modificació i el plantejament va ser un altre.
La nova proposta era de 50 € o 100€ entre setmana (depenent de si et fas càrrec de la neteja), 100€ o 150€ en cap de setmana (igualment depenent de si et fas càrrec de la neteja) i 25€ si no hi ha cerimònia.
Així modificàrem la nostra posició i optàrem per l'abstenció, no obstant acceptaríem la taxa i la votaríem a favor si es suprimia la taxa de 25€ per al cas que no hi ha cerimònia. Enteníem que seria important deixar que la gent que no vol fer cap extra i que sols vol anar a signar els documents, no se'ls cobrara. El PSOE no ho va acceptar així que NO donarem el nostre vot a favor.


Taxa per expedició de documents:
Tampoc ens agrada com està desenvolupada aquesta proposta, en la que es preten cobrar per una sèrie de documents i certificats municipals. Trobem a faltar un major desenvolupament en els informes urbanístics que precisament són els que més justificada haurien de tenir aquesta taxa.
No obstant per a situar-se a la abstenció demanarem que es garantira que no es cobraria per cap document que el propi Ajuntament demane en els seus tràmits o bosses de treball, així com assegurar que quan es parla de certificats de residència o convivència no es tracta dels habituals certificats expedits pels administratius, si no dels que específicament ha de confeccionar la policia.  


Ale ... Ja vos he explicat de la manera més resumida possible el que pensem. Gràcies per dedicar un poc de temps a llegir-ho.


viernes, 4 de noviembre de 2016

L'opinió d'EUPV respecte de la pujada d'imposts i noves taxes, a l'últim ple.

Sense sorpreses al ple. Les pujades d'imposts i noves taxes varen ser aprovades tal i com estava previst, però considere interessant explicar la posició al respecte en cadascun dels casos.

IBI (contribució): 
Des d'EUPV tenim un especial interés per aprofundir en la progressivitat dels impostos, es dir tractar de demanar una major col·laboració a qui més possibilitats té a priori. En el cas de l'IBI la idea era que la pujada fora més suau en valors cadastrals de vivenda més baixos i un poc major per a valors cadastrals més alts.
Per desgràcia a poques dies de la comissió tinguérem informes dient que això no ho permet la llei actual i que la possibilitat d'establir alguna diferenciació havia de vindre pel tipus d'ús de l'edificació (industrial, comercial, restauració, etc.).

Donada la situació, tot i que la proposta de pujada no és com el que nosaltres hauríem plantejat, sí que entenem que tal vegada és el moment d'aplicar una pujada moderada, i el 5% després de tant de temps pot ser assumible. Així doncs s'hem posicionat en l'abstenció.
Ara bé, els plans de l'equip de govern no són sols una pujada del 5% en aquest any, si no també un altre 5% per al següent, i un altre 5% després, i un altre 5% i un altre 5% després fins a completar 5 pujades consecutives la qual cosa suposaria un 25%, pla que NO compartim en absolut.
Així alertem que serà molt difícil que acceptem noves pujades d'aquest estil, i que en tot cas haurien d'estar centrades a alguns tipus d'edificacions, que ara ja sabem que això sí que resulta viable.


Impost de Vehícles:
Aplicant la mateixa filosofia voldríem que s'haguera plantejat una pujada diferent segons el tipus de vehícle i la seua potència, de manera que pugues aplicar un major esforç a un tipus de vehícles que a altres. Desgraciadament en aquest apartat la nostra proposta ha estat totalment ignorada.
Tot i que la pujada no és molt important (sols un 1,5%), hem votat en contra ja que no s'ha fet cap esforç per considerar la proposta d'EUPV. Ni tan sols es van pronunciar respecte si compartien la filosofia de la proposta.
Per a més INRI, el punt contemplava també la eliminació de la bonificació als vehicles de més de 25 anys i com que en aquesta mesura sí que estàvem d'acord, demanarem que es votara per separat, qüestió que tampoc va ser acceptada.


Per no fer-ho més llarg, un altre dia vos parle de les dos noves taxes, una per cerimònies civils i altra per obtenir documents de l'Ajuntament.